"Jest radość!"

Ten cytat z filmu „Pogoda na jutro” to reakcja na ogłoszony przez Radio Kraków i Dziennik Polski ranking krakowskich liceów i techników. Na podstawie danych Instytutu Badań Edukacyjnych obliczono, że nasza Szkoła ma najwyższy wskaźnik edukacyjnej wartości dodanej (EWD) i tym samym zajmuje I miejsce  w Krakowie pośród liceów ogólnokształcących!

 

Nasi uczniowie mogą się pochwalić największymi postępami w nauce. W części humanistycznej wskaźnik za lata 2010-1012 wyniósł 4,66, a w części matematycznej 6,15. Średnia arytmetyczna (podstawa rankingu) to 5,41.

Dla porównania możecie przejrzeć tabelę wyników EWD w krakowskich szkołach ponadgimnazjalnych opublikowaną na stronie Dziennika Polskiego   (zamieszczone zdjęcie też pochodzi z tej strony).


Przy okazji gratulujemy serdecznie pijarskiemu Gimnazjum nr 52, które w ogłoszonym przez Dziennik Polski 15 listopada rankingu  gimnazjów również zajęło I miejsce!

 

Poniżej publikujemy artykuł Tamary Marczewskiej zamieszczony na stronie Dziennika Polskiego.

Dane rządowego Instytutu Badań Edukacyjnych są alarmujące. Z 50 krakowskich liceów aż 33 mają ujemny wskaźnik edukacyjnej wartości dodanej. Oznacza to, że poziom wiedzy i umiejętności uczniów spadł w ciągu trzech lat po opuszczeniu gimnazjum.

Są jednak w Krakowie szkoły, które plasują się w czołówce najlepszych w Polsce. - Szkoła nauczycielem stoi - mówi Antoni Borgosz, dyrektor Technikum Łączności, którego wychowankowie maturę z matematyki zdali nalepiej w Polsce. - Jeśli nauczyciel jest dobrze przygotowany, a w uczniu widzi kogoś, komu można pomóc, to wyniki muszą być dobre. Reszta to kwestia systematycznej pracy.

Ojciec Edward Kryściak, dyrektor Liceum Ogólnokształcącego Zakonu Pijarów podkreśla, że szkoła stawia na zindywidualizowaną pracę z uczniem i dobry kontakt z rodzicami. - Zaczynamy od zrobienia "diagnozy na start". Analiza testu gimnazjalnego jest tu ważna, ale nie każdy w warunkach stresu dobrze sobie radzi. Dlatego mamy też diagnozę własną, która bardziej nas interesuje. Robimy te badania co roku, a ich wynik jest też wskazaniem dla rodziców, co można poprawić. Przykładamy dużą wagę do kontaktów szkoły z domem - podkreśla dyrektor.