Literacki escape room w bibliotece LOZP

Literacki escape room w bibliotece LOZP

Zorganizowany w naszej szkole w minioną sobotę dzień otwarty przywitał odwiedzających gości różnymi atrakcjami. W niezwykle kreatywny sposób postanowiono zaprezentować pomieszczenia szkolnej biblioteki. Współpracując z klasą 1d – klasą humanistyczno-architektoniczną – bibliotekarze stworzyli w  bibliotece LOZP grę sprawnościowo-logiczną osadzoną w realiach chyba najchętniej czytanej powieści fantasy J. R. R. Tolkiena, zatytułowanej Hobbit, czyli tam i z powrotem. Ośmielamy się zdradzić kilka tajemnic tego skomplikowanego przedsięwzięcia publikując fragmenty autorskiego scenariusza projektu oraz krótką fotorelacje. Oto i one:


Pomieszczenie I: Uczta krasnoludów. Do pomieszczenia pierwszego prowadzą tekturowe okrągłe drzwi powieszone na tkaninie pomalowane na zielono z odpowiednim elfickim znakiem (…) W pomieszczeniu ułożenie stolików i krzeseł po kwadracie albo w inny „biesiadny sposób”. Na stołach powinny znaleźć się różne naczynia – ogólnie rekwizyty, które przywodzą na myśl rubaszną i syto zastawioną ucztę.

Pomieszczenie II: Rivendelle i okolice. Do pomieszczenia drugiego należy przenieść większość kwiatów i roślin z innych pomieszczeń biblioteki. W tym pomieszczeniu znajduje się kilka zagadek (…). Dostępu do trzeciego pomieszczenia będzie strzegł ogromny pająk przy wejściu. Pająka należy zrobić tak, by po jego unieszkodliwieniu można było wejść do trzeciego pomieszczenia. A więc: do pająka zostaną przymocowane dwa nadmuchane balony (…)

Pomieszczenie III: Mroczna Puszcza. W pomieszczeniu trzecim odwiedzający kierują się nadal wg mapy (…) Jaskinia Golluma znajduje się po prawej stronie od wejścia, w jaskini panuje półmrok. Znajduje się w niej tzw. „ściana tajemnic” (…). Mroczna Puszcza powinna zostać udekorowana tak, by odwiedzający poczuli się w niej odrobinę nieswojo, a więc w Mrocznej Puszczy znaleźć się powinny: pająki, nietoperze, pajęczyny (na wysokości pasa, tak by wymuszały przejście pod nią) itp. (…).

Pomieszczenie IV: Skarbiec Smauga. Proponujemy tutaj „grę w klasy”. Należy ułożyć zagadki do konkretnych pól. Na ostatnim polu planszy jest Arcyklejnot Thráina (zwany również Sercem Góry). Przydatny może okazać się pierścień, który gracze znaleźli w jaskini Golluma (…)

Zdradzać wszystkiego nie możemy. Wierzymy natomiast, że łaskawy czytelnik, zaciekawiony tymi fragmentami, odwiedzi nas w przyszłym roku! Zobaczcie również zdjęcia.