Czas rekolekcji winien być czasem szczególnego przemyślenia wiary nie tylko dla uczniowskiej, ale też dla nauczycielskiej części naszej wspólnoty. Co prawda grono pedagogiczne nie ma trzydniowych rekolekcji, owego „ponownego zbierania”, o którym była mowa w tej kronice niedawno (warto przypomnieć, że dla pijarskich nauczycieli przeznaczona jest za to bogata oferta intensywnych, tygodniowych spotkań rekolekcyjnych w wakacje), ale tradycyjnie już spotyka się ono na adwentowych i wielkopostnych dniach skupienia.
Z żalem zawiadamiamy, że zmarła pani mgr Barbara Garbacz, związana przez wiele lat z naszym liceum, gdzie prowadziła szkolną kawiarnię.
Uczniowie z lat 90. XX wieku oraz początku XXI i nauczyciele - najdłużej związani ze szkołą pijarską - zapamiętali Ją jako osobę życzliwą, pełną serdeczności, wielkiej kultury i ciepła.
18 marca klasa 4d gościła na swojej lekcji wychowawczej pana dr. hab. Wojciecha Solarza - pracownika Instytutu Ochrony Przyrody Polskiej Akademii Nauk.
Było to bardzo ciekawe spotkanie, podczas którego młodzi pasjonaci biologii zobaczyli, jak wiele radości może sprawiać praca w zawodzie przyrodnika.
Nasi duszpasterze zawsze podkreślają, że obchodzony corocznie w Liceum czas rekolekcji wielkopostnych to najważniejszy w każdym roku szkolnym moment pracy formacyjnej. Czemu jest on jednak tak ważny? Odpowiedzią na to – może tylko częściową, ale jednak szczególnie chyba celną – jest to, co kryje się w samej łacińskiej etymologii słowa „rekolekcje”.
W środę - 13 marca - odbyła się w szkole akcja krwiodawstwa. Zgłosiło się 16 uczniów, ale tylko siedmiu z nich zostało dopuszczonych przez lekarza do oddawania krwi. Dziękujemy. Gratulujemy odwagi. Mamy nadzieję, że to Wasze pierwsze, ale nie ostatnie spotkanie z krwiodawstwem.
Z ogromną radością informujemy, że do etapu okręgowego XIX Olimpiady Przedsiębiorczości przeszła Magdalena Brzóska (kl. 3a). Gratulujemy i trzymamy kciuki za sukces w kolejnych zmaganiach.
Dlaczego tonik Schweppes świeci w ciemności?
Co kryje się tak naprawdę za czarnym wydrukiem?
Jak sprawić, by kwas cytrynowy pokazał nam swoje krystaliczne oblicze?
Tym razem wszystko miało być prostsze; znane miejsce, znani prowadzący i już wiadomo, że fizyka po angielsku jakby łatwiejsza. Po raz kolejny uczniowie klasy 3b mieli okazję zmierzyć się fizyką doświadczalną. Tym razem badaliśmy, jak bardzo „lepki” jest olej i czy temperatura wpływa na przepływ prądu elektrycznego. Pomiary zrobione, opracowania wyników się robią. Mamy tylko nadzieję, że wyniki i wnioski nie będą za bardzo odbiegać od tych oczekiwanych.
10 stycznia 2024 roku, jako uczniowie klas matematycznych (klas 2-4), uczestniczyliśmy w wykładzie prowadzonym przez absolwenta naszej Szkoły, inżyniera lotnictwa – pana Karola Zawiszę. Wykład dotyczył przyrządów pomiarowych wykorzystywanych na statkach powietrznych.
Nasze liceum uczestniczy w Programie Wsparcia Samorządów Uczniowskich #SU-w-ak („Samorząd Uczniowski w Akcji”), finansowanym z środków Gminy Miejskiej Kraków, którego operatorem jest Fundacja Oświatowa im. ks. Stanisława Konarskiego w Krakowie.
Z radością informujemy, że sześcioro uczniów z klasy 4B zostało zakwalifikowanych do prestiżowego drugiego etapu Ogólnopolskiej Olimpiady o Diamentowy Indeks AGH z matematyki i czworo z fizyki ( dwóch z klasy 4B i po jednym z 2C i 3B) do drugiego etapu Olimpiady o Diamentowy Indeks AGH z fizyki. To wyjątkowe osiągnięcie świadczy o ich wysokich umiejętnościach oraz pasji do nauk ścisłych.
Różne rzeczy można dzielić – i nie trzeba być wybitnym matematykiem (których oczywiście wśród naszych uczniów nie brakuje), żeby wiedzieć, że jeśli coś podzielimy, to będziemy mieć tego mniej niż przed podziałem. Ale są wyjątki – na przykład życzenia świąteczne, których materialnym symbolem jest przecież właśnie dzielony i rozdzielany opłatek.