Wiadomości

Kodowanie z absolwentem

Tegoroczna akcja – zainicjowana przez panią Katarzynę Dudę-Kaptur – w ramach której to akcji nasi najznakomitsi absolwenci dzielą się z uczennicami i uczniami Liceum swoją wiedzą, pasjami i doświadczeniem - nie zwalnia mimo zbliżających się wakacji. Tym razem – czyli w piątek tuż po dniu dziecka – mieliśmy radość, przyjemność i zaszczyt gościć pana Marcina Dumnickiego, doktora habilitowanego nauk matematycznych, adiunkta Katedry Geometrii Algebraicznej i Teorii Liczb Instytutu Matematyki Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, specjalistę w dziedzinie algebry komputerowej oraz geometrii algebraicznej (a przy okazji – niestrudzonego aktywistę miejskiego, prezesa Stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów).

3d z wizytą w Muzeum Anatomii CM UJ

Fascynacja człowiekiem i jego anatomią, perspektywa studiów medycznych, przyrodnicza pasja, a także zbliżający się Dzień Dziecka, który w każdym wieku warto godnie (także naukowo!) świętować- oto powody, dla których klasa 3d z wychowawczynią p. Karoliną Knapik-Bieniek udała się 30 maja do Muzeum Anatomii przy ul. Kopernika.

A w Pradze 3a i 2a:)

Dnia 25 maja 2023 roku klasy 2a i 3a bladym świtem wyruszyły w krótką (bo zaledwie dwudniową), ale niezwykle intensywną pod względem wrażeń wycieczkę do Pragi. Po kilkugodzinnej podróży, podczas której uczestnicy nie tylko zdołali nadrobić skrócony wczesną pobudką sen, ale również wysłuchali wielu ciekawostek na temat terenów, które dane im było przemierzać, wszyscy z nową energią wyruszyli na podbój stolicy Czech. Aby dostać się do najbogatszej w historię części miasta, przekroczyli most Karola ozdobiony rzeźbami, które - wedle wierzeń - jeśli się je dotknie, urzeczywistniają marzenia.

Mat-fiz na obozie naukowym - Maniowy 2023:)

22 maja całą klasą (2b) wyruszyliśmy w podróż, celem naszej wycieczki były Maniowy. Nasze wojaże były bardzo intensywne, od razu po przyjeździe udaliśmy się zwiedzać zaporę w Niedzicy na Zalewie Czorsztyńskim. Podczas następnych dni dużo spacerowaliśmy. Odwiedziliśmy również termy Bania oraz Szczawnicę, w której wyjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na szczyt Palenicy oraz podziwialiśmy cudowne widoki, które oferował Pieniński Park Narodowy.

Mamy szkolny ogródek

Kontakt z przyrodą jest dla człowieka bardzo ważny, podobnie jak możliwość spędzenia czasu z rówieśnikami. Ogródek szkolny spełnia oba te założenia, dlatego – jako miłośnicy roślin – postanowiliśmy wziąć sprawy w swoje ręce i podjąć się organizacji takiego miejsca. W założeniu będzie ono otwarte dla każdego – wszyscy zainteresowani są zaproszeni, by dbać o rośliny i cieszyć się ich plonami. Mamy nadzieję, że ogródek przyniesie wszystkim wiele radości.

Klasa 2C na „ziemi czarnej”

Co to ta „ziemia czarna?” Oczywiście – Górny Śląsk, tak jak nazwał go Kazimierz Kutz w pierwszym tytule ze swej słynnej filmowej trylogii. Miejsce tak niedalekie od Krakowa – a przecież wciąż nieodkryte i wciąż funkcjonujące w przestrzeni krzywdzących stereotypów: że brud, że smog, że klocowate przemysłowe miasta rozpadające się na pokopalnianych szkodach. No ale czyż wycieczki szkolne nie są od tego, by przełamywać takie właśnie stereotypy?

Kasztanowi

Czy byli niezwykli? Oczywiście – po pierwsze i najważniejsze: każdy człowiek jest na swój sposób niezwykły, a oni, wszędobylscy, radośni, kolorowi i nietuzinkowi, byli tak po ludzku niezwykli na jeszcze bardziej niezwykły sposób (a raczej na nieskończenie wiele cudownie niemożliwych do przewidzenia sposobów). Ale też byli niezwykli z powodów, których dla siebie nie planowali: bo byli pierwszym od dwóch dekad rocznikiem, który w Liceum spędził cztery lata nauki; bo część z tego czasu przypadło na trudne warunki wymuszonego pandemią nauczania zdalnego; bo od ponad roku żyli w cieniu wojny w Ukrainie; bo czeka ich nowa, bardziej wymagająca matura...

Pielgrzymka klas IV do Kalwarii Zebrzydowskiej

27 kwietnia - jako uczniowie klas maturalnych - udaliśmy się na pielgrzymkę do położonej niedaleko od Krakowa malowniczej Kalwarii Zebrzydowskiej.

Pierwsze godziny podróży spędzone w korkach do wyjazdu z Krakowa umilaliśmy sobie bądź to snem, bądź rozmową w doborowym towarzystwie nas samych. Po wielu czasowych perturbacjach i prawie godzinie spóźnienia dotarliśmy w końcu pod monumentalny klasztor, wznoszący swoje opasłe mury wysoko ponad głowami domów okolicznego miasteczka.

Hel - obóz naukowy klas 1e i 2d (24-28.04)

Wycieczka rozpoczęła się od przyjazdu do Gdyni, gdzie mieliśmy okazję zwiedzić zabytki modernistycznej architektury gdyńskiej. Następnie pojechaliśmy do Helu, w którym już w następnych dniach czekało na nas wiele atrakcji. Między innymi odwiedziliśmy fokarium, gdzie mogliśmy obserwować te niesamowite zwierzęta. Podczas wyjazdu uczestniczyliśmy w zajęciach w Stacji Morskiej, dzięki którym uzyskaliśmy wiedzę na temat ssaków morskich oraz zanieczyszczenia mórz i oceanów.

Tydzień pełen niespodzianek - obóz naukowy klasy 3b

A cóż to były za niespodzianki? Zapraszamy do przeczytania wrażeń Rity Pieniążek:

Na początku ostatniego tygodnia kwietnia, po rozlicznych pożegnaniach (bo jak wiadomo - niełatwo opuszcza się miejsce, w którym znajduje się spora część ludzi, których się kocha), około godziny 9 wyruszyliśmy autokarem do Muszyny. Większość z nas zapewne nie sądziła, że czeka nas w podróży - dzięki panu kierowcy - mini koncert znanych popowych utworów, między innymi Podsiadły czy Sanah, ale trzeba przyznać, że był to zdecydowanie element urozmaicenia naszej jazdy.

LOZP na szóstym miejscu w Rankingu liceów 2023 w Krakowie

Z radością odnotowaliśmy kolejny sukces rankingowy!

Ranking liceów 2023 w Krakowie opublikowany przez portal edukacyjny WaszaEdukacja.pl został stworzony w oparciu o wyniki egzaminów maturalnych z poszczególnych przedmiotów na poziomie podstawowym oraz rozszerzonym. Dodatkowym kryterium branym pod uwagę były wyniki z ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz wskaźniki Edukacyjnej Wartości Dodanej (EWD) z lat 2020-2022. Zobacz tabelę rankingu

Spotkanie z naszym Absolwentem- najmłodszym profesorem w Polsce

W ostatni wtorek kwietnia gościł w naszej szkole prof. Mateusz Hołda, lekarz, najmłodszy profesor w Polsce. Dwie z klas maturalnych wysłuchały wykładu o ścieżce kariery naukowej naszego byłego ucznia. Maturzyści mieli szansę zadać pytania dotyczące studiowania medycyny i możliwych dróg rozwoju w zawodzie lekarza. Było to kolejne spotkanie z cyklu Absolwenci-Uczniom.

Poczytaj więcej o naszym zdolnym Absolwencie